Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011

Οι επιφυλάξεις της ελληνικής νεολαίας απέναντι στην Εκκλησία , του μοναχού Μωυσέως Αγιορείτου


 


ΕΙΣ τν φημερίδα «Μακεδονία» μοναχς Μωυσς γιορείτης διεπραγματεύθη ν θέμα, τ ποον χει σχέσιν μ τν λληνικν νεολαίαν κα τς πιφυλάξεις της ναντι τς κκλησίας. Ες τ ρθρον του σημειώνονται τ κόλουθα:
λληνικ νεολαία σήμερα μπορε ν χει διάφορα τρωτά. Ν φοβται τν πολ μόχθο, ν διαφορε γι οσιαστικ θέματα, ν πορρίπτει δίχως ρευνα σοβαρ νοήματα, ν παρασύρεται εκολα π πιπόλαιες δέες. π τν λλη μως διατηρε μεγάλη δίψα γι
τν λήθεια, μι ναζήτηση γι τ γνησιότητα, χει καλς εαισθησίες, να ραο αθορμητισμό, εφυία, αταπάρνηση κα νθρωπιά.
χει μι πιφύλαξη γι τν κκλησία, πο τ συνδυάζει μ λάθη κπροσώπων της... Τν πατριωτισμ σν ν τν φοβται στερα π τ ντιρατσιστικ κηρύγματα κάποιων μοντέρνων πάτριδων. Ερωνεύεται τος πολιτικούς, πο δωσαν ρκετ πιχειρήματα
ναξιότητας κα φαυλότητας, λλ δυστυχς κα τν πολιτική. Δν τν μπνέει τ ερ παρελθν κα τ φοβίζει ρκετ τ μέλλον. Σ πολλ εναι δικαιολογημένη στάση τν παιδιν μας, φο γνώρισαν τν ποκρισία τν μεγάλων, πο δν τηροσαν ατά, πο φώναζαν.
Δν μ δυσκολεύουν τ ποια ρωτήματα τν νέων, λλ π διαφορία σιωπή τους. Θ μποροσα ν βοηθήσω, ν συνδράμω στν ρευνα, στν λεγχο, στν ποκάλυψη, στ διαφώτιση. προβληματισμς δν εναι κακός, γωνία εναι καλή, ταν κινεται π νδιαφέρον γι μάθηση κα λύση ποριν. Εναι συμπαθ τ νεανικ πρόσωπα μ τ σπινθηροβόλα μάτια κα τς καλοδιάθετες νστάσεις π διάφορες δουλικές, φοβισμένες, βουλες κα κακομοίρικες στάσεις. καλοπροαίρετος μελετητς κα γνήσιος ναζητητς τς λήθειας σίγουρα θ βρε φς, διέξοδο, πληροφορία, ναψυχ κα νάταση.
Μερικο δν θέλουν πολλ–πολλά, δν χουν ψηλ νδιαφέροντα, μένουν στ χουζούρι, στ βόλεμα, στ νεσκαφέ, στ “πέρα βρέχει”, δν θέλουν ν βγάλουν κανένα φίδι π τν τρύπα. Ατ βέβαια δν σχύει μόνο γι ρισμένους νέους μας. Δν εναι λίγοι, πο μαθαίνουν σ λη τους τ ζω τσι, κατηγορώντας μόνο τος λλους κα τ σκάρτη κοινωνία. Ψάχνουν συνεχς ν βρον προσχήματα κα λλοθι, γι ν δικαιολογον τν πρεπ κατάστασή τους.
δυναμικ ξανάσταση π τ φτήνια κα τ μιζέρια μις νούσιας καθημερινότητας, μις νέραστης χαμοζως, μις πολύχρονης, κουραστικς κα φθοροποιο ρουτίνας, θέλει ποφασιστικότητα, μεσότητα κα τολμηρότητα. πανάσταση δν εναι ν ρίχνεις μολότοφ, ν σπς βιτρίνες κα ν κας ατοκίνητα, λλ προσωπικ ρήξη μ τν κακ κα μπαθ αυτό σου, συντριβ το προσωπείου σου, πέκδυση τς μάσκας, ναλογισμο εθύνης κα ποχρεώσεων. Εκολο εναι ν εσαι πιστος, θεος, νεξέλεγκτος. Δύσκολο ρκετ εναι ν εσαι πεύθυνος Χριστιανός, ληθινς πιστός, γνήσιος νθρωπος το Θεο.
σπουδαος Δανς φιλόσοφος Κίρκεγκαρντ λέγει χαρακτηριστικά: “πως τ βέλος το καλο σκοπευτ, ταν φεύγει π τ φαρέτρα, δν μπορε ν συχάσει πρν φθάσει στν σκοπό του, τσι κα νθρωπος δημιουργήθηκε π τν Θε μ μόνη κατεύθυνση πρς τν Θε κα δν μπορε ν συ- χάσει ν δν βρεθε κοντά Του”.
νας χριστιανς νέος χει μπνευσμένο ραμα, θεο σκοπό, ψηλ στόχο, νοηματισμένη ζωή. Δν πτοεται κα δν πογοητεύεται εκολα. Δν παρασύρεται π τν παράλογη δον κα τ σκοτειν διαφθορά. ντιστέκεται στ ντίθετα κα δαιμονοκίνητα πάθη. πιθυμε κα γωνίζεται γι τς ρετές. μπνέεται π τν τιμιότητα, τν ελικρίνεια, τν ξιοπρέπεια, τ σεμνότητα, τ σοβαρότητα κα τ μετριότητα. χει λιγότερα λικ κέρδη, λλ χει ερηνικ συνείδηση, καρδιακ χαρ κα ψυχικ γαλλίαση. Δν πάσχει π νοχές, φιάλτες, μίση, ζήλιες, κακίες, χθρες, διαβολς κα πονηρίες. Τ τη τς νεότητας, ν κυριευτον π ψυχικ κενά, θὰ ταλαιπωρήσουν τν κατοπιν ζωή. ντονες ψυχολογικς διαταραχς δημιουργον νέες φοβίες μειονεξίες, πλήξη, μοναξιά, κόμη κα μελαγχολία. Μι ζω δίχως θος, θική, φραγμ κα κανέναν περιορισμ θεωρεται λεύθερη, λλ τελικ σκλαβώνει, κα φθονη δον χαρίζει περισσ δύνη.Τ πι λυπηρ εναι μερικο ν πιβουλεύονται ν κμεταλλεύονται τ νειρα τν παιδιν μας. Στ περισσότερα παιδι πάρχει μέσα τους παναστατικότητα, τάση γι λλαγές, σημαντικς καθς λέγουν. ναθεώρηση κα μετατροπ πιστεύουν γι κάτι καλύτερο. Ατ δν εναι καθόλου κακό. Ο μεγάλοι μως θέλουν τ παιδιά τους πιστ κα κριβ συνέχειά τους, προέκταση το γώ τους, πειθήνια κα πάκουα ργανά τους. Γι ατ πάρχει μι ργανωμένη προσπάθεια πρς ποχαύνωση τς νεολαίας. Τν καθιστον εάλωτη μ τς νέες δέες, τ ναρκωτικά, τ ποτά, τν τρόπο διασκεδάσεως, τ τραγικ πεισόδια στ γήπεδα κα στς συναυλίες. Ο νέοι καλονται ν ποκτήσουν ντιστασιακ πνεμα κα σταθερφρόνημα πρς καθετ νίερο, σχημο, βρομερό, ψεύτικο, πρόστυχο κα σάπιο. Τ νιάτα εναι πλασμένα γι τν ρωισμό, λεγε Κλοντέλ. ξίζει στν λληνικ νεολαία μι καλύτερη τύχη, μι γενναιότερη στάση, μι μεγαλύτερη γωνιστικότητα. Μ παρασυρθε π πιτήδειους, πο θ τν ξεγελάσουν κα θ τν πογοητεύσουν.
Ο συζητήσεις μου συχν στ γιον ρος μ νέους μο δίνουν μι χαρ κα μι λπίδα, πο μ κάνει ν συγκινομαι, λήθεια, βαθύτατα».

 ορθόδοξος τύπος  Eφημ. 1883, 17 Ιουνίου 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου