Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν ιδρύθηκε η Παράταξη ΚΟΙΝΩΝΙΑ,
κάποιοι άνθρωποι θεώρησαν ότι πρέπει να αρχίσει να γίνεται γνωστή πρώτα στους
«χριστιανικούς» κύκλους και άρχισαν να έχουν επαφές με «πνευματικούς» ανθρώπους
και ιερείς που είχαν φήμη έμπειρων Πνευματικών. Οι αντιδράσεις της πλειοψηφίας
τους προκάλεσαν και θλίψη και απογοήτευση για το επίπεδο της πνευματικότητας
στην πατρίδα μας. Τα δε σχόλια για τον π. Βασίλειο Βολουδάκη, τον εμπνευστή και
ιδρυτή της Παράταξης, θύμιζαν την παροιμία του λαού μας: «ποιος σου έβγαλε το
μάτι; Ο αδερφός μου! Γι’ αυτό είναι τόσο βαθειά βγαλμένο!»
Οι συμβουλές του στυλ: «η Εκκλησία δεν ανακατεύεται στην
πολιτική. Η Εκκλησία σώζει ψυχές», «οι ιερείς είναι για να σώζουν ψυχούλες, όχι
για να διχάζουν το λαό,» έπαιρναν κι έδιναν, και κανένα επιχείρημα δεν μπορούσε
να «ξεκολλήσει» τα κολλημένα μυαλά των δήθεν πνευματικών «φωτισμένων».
Τώρα, τέσσερα χρόνια μετά, έγινε «μόδα» να βγαίνουν
επίσκοποι και ιερείς και να μιλούν πολιτικά, αποφεύγοντας και πάλι –οι
περισσότεροι- να προτείνουν την ΚΟΙΝΩΝΙΑ σαν λύση στο αδιέξοδο. Δεν έχουν να
κατηγορήσουν την Παράταξη σε τίποτε, απλά και μόνο δείχνουν την εμπάθεια τους
με το να συστρατεύονται οπουδήποτε αλλού, εκτός από εκεί που θα έπρεπε να τους
έρχεται και φυσικό και αυθόρμητο να συστρατευθούν.
Το πιο χτυπητό παράδειγμα είναι η παρουσία του π. Σαράντη
Σαράντου στην κοπή της πίτας του ΕΠΑΜ, όπου τους έβγαλε και κήρυγμα για την
ανάσταση του Λαζάρου –μάλλον εννοούσε ότι οι πολιτικοί είναι η πέτρα του
μνήματος που πρέπει να αποκυλισθεί από τον κ. Καζάκη και τους «θεοφόρους»
οπαδούς του- ενώ στην κοπή της πίτας της ΚΟΙΝΩΝΙΑ δεν θεώρησε σκόπιμο να
πατήσει!
Ο π.
Σαράντης κόπτεται δημόσια για το ότι σέβεται και αγαπάει τον π. Βασίλειο. Οι
πράξεις του όμως δείχνουν ακριβώς το αντίθετο. Τα δε πνευματικά του παιδιά,
κληρικοί και λαϊκοί, έχουν επιδοθεί σε μια απαράδεκτη εκστρατεία ύβρεων και
συκοφαντειών εναντίον του π. Βασιλείου, με αφορμή τις περίφημες –ανύπαρκτες-
ταυτότητες που τους έχουν γίνει έμμονη ιδέα. Και τώρα προτιμούν να συνταχθούν
με έναν άθεο –παρόλο που εξακολουθούν να μην «ασχολούνται με την πολιτική»-
αρκεί να μην συνεργαστούν με την ΚΟΙΝΩΝΙΑ! Βλέπεις, αυτός ούτε θα τους
φακελώσει, ούτε θα τους «καπελώσει»! Και μετά τολμάνε να σχολιάζουν την υπουργό
Παιδείας γιατί είπε ότι θα συμμαχήσει και με το διάβολο για να σώσει την
Ελλάδα. Τουλάχιστον, αυτή, θέλει –θεωρητικά- να σώσει την Ελλάδα, όχι να
συμμαχήσει με το διάβολο για να βγάλει το μάτι άλλων υπουργών συναδέλφων της!!!
Διαβάζουμε
στα βιβλία της ιστορίας για το πώς, στην
Επανάσταση ο ένας οπλαρχηγός δολοφονούσε τον άλλον κάτω από την Τουρκική
απειλή. Να που η ιστορία μας μαθαίνει ότι κανείς… δεν μαθαίνει από την ιστορία.
Αλλά τώρα το αίσχος είναι διπλό, γιατί μιλάμε για «πνευματικούς οδηγούς» που
–όπως ισχυρίζονται και πολλοί οπαδοί τους- έχουν και πιστοποιητικά αγιότητας.
Τουλάχιστον να μας πουν πού τα πουλάνε να αγοράσουμε κι εμείς κανένα…
Λυπόμαστε
που αναγκαζόμαστε να βγάλουμε στην επιφάνεια αυτές τις πληροφορίες, αλλά η
έλλειψη ειλικρίνειας και η υποκρισία είναι τα δεινά που μας έχουν οδηγήσει σ’
αυτή την πνευματική και υλική παρακμή. Είναι καιρός, όποιοι ζουν δημόσια ζωή,
να γίνουν ειλικρινείς και να παρουσιάζουν τα πράγματα ωμά, κι όχι πλάγια και
περιπεπλεγμένα.
¨... στην Επανάσταση ο ένας οπλαρχηγός δολοφονούσε τον άλλον κάτω από την Τουρκική απειλή. ¨ Συμφωνώ απόλυτα. Αλλά εσύ τώρα τι κάνεις; Ερώτηση: ... Καλλίτερα άσε δεν εκπροσωπείς την ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Ούτως πως ή άλλως το φρασεολόγιό σου δεν μου θυμίζει καθόλου το υψηλό πνευματικό επίπεδο των στελεχών της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ του π. Βασιλείου. Λες να είσαι βαλτός από αντίχριστους, για να σπείρεις διχόνοια μεταξύ των Χριστιανών;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλο διαπιστώσεις και συμπεράσματα είσαι για το βίντεο δεν θα πεις τίποτα ή μήπως δεν το ανοίγει ο explorer σου;
ΔιαγραφήΣε πληροφορώ ότι στο ιστολόγιό μου έχω γράψει πριν από το X.B. για το ¨ΣΚΟΥΦΟ¨ και έχω ενημερώσει φίλους για το βίντεο που λέει ότι¨Είμαι άθεος¨ . Τελικά δεν απαντάς στα περί διχόνοιας, ¨ΑΝΩΝΥΜΕ¨.
ΔιαγραφήΤο παραπάνω βίντεο δεν αναφέρεται στον σκούφο αλλά στην συμμετοχή του π.Σαράντη στην κοπή της πίτας του ΕΠΑΜ. Για αυτό το βίντεο τι γνώμη έχεις, "ΒΑΓΓΕΛΗ".
ΔιαγραφήΒαγγέλη μπορεί όπως λες το Ο.Β. να είναι ανώνυμο , αλλά ο π. Σαράντης όχι. Είναι επώνυμος γνωστός πνευματικός που οφείλει να ξεκαθαρίσει την στάση του γιατί πολλές ψυχές επηρεάζονται από αυτόν. Το Ο.Β. δεν έχει πνευματική ευθύνη, απλά παρουσιάζει γεγονότα και τα ερμηνεύει. Αν τα ερμηνεύει λάθος ας διαψευστεί με επιχειρήματα και όχι με υπεκφυγές.
ΔιαγραφήΤο Ορθόδοξο Βήμα δεν έχει καμμία εμπάθεια με κανέναν,δεν κρύβει τίποτε και δεν εκπροσωπεί την ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταγράφει γεγονότα και συμπεριφορές ακριβώς όπως γίνονται, με την αντικειμενικότητα
ενός παρατηρητή. Εάν κάποιος έχει μια διαφορετική θεώρηση ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ μπορεί να
την παρουσιάσει. Το ότι προβάλλουμε την πραγματικότητα ερμηνεύεται ότι σπείρουμε την διχόνοια.Οι συναισθηματικές εξάρσεις και τα παράπονα και οι διαμαρτυρίες, άλλο δεν προσφέρουν από το να επιβεβαιώνουν την έλλειψη επιχειρημάτων. Μας κατηγορούν ότι έχουμε εμπάθεια και σπιλώνουμε τον π.Σαράντη. Εμείς παρουσιάζουμε αυτά που εκείνος λέει, αν αυτά τον σπιλώνουν δεν φταίμε εμείς.Όσο για το ποιος έχει εμπάθεια και ποιος δυσφημεί ποιόν, το ξέρουν πολύ καλά οι άνθρωποι που ακούν συνεχώς κατηγορίες εναντίον του π. Βασιλείου –από το ότι είναι ψεύτης μέχρι ότι είναι αιρετικός- και έχουν αγανακτήσει επιτέλους. Πάψτε να παριστάνεται λοιπόν τα θύματα και γίνετε άντρες, ευθείς και απλοί και ειλικρινείς. Μ’ αυτές τις προϋποθέσεις, είμαστε στη διάθεση οποιουδήποτε επιθυμεί το διάλογο. Ανοιχτά και καθαρά.
Εάν μία είδηση είναι αληθής, αλλά σκανδαλίζει τους πιστούς, εσείς τι θα προτιμήσετε; Την δημοσίευση της ¨αλήθειας¨ έστω και εάν σκανδαλίζει τους πιστούς, με άγνωστες πνευματικές συνέπειες έστω και για ένα μόνο πιστό ή την μη δημοσίευσή της, για αποφυγή των προλεχθέντων; Το ¨αλήθεια¨ εντός εισαγωγικών διότι μόνη ΑΛΗΘΕΙΑ ο ΧΡΙΣΤΟΣ.
ΔιαγραφήΜια και μιλάς για τον Χριστό Βαγγέλη, να σου θυμίσω πως και ο Ίδιος πολλές φορές κατακεραύνωσε την υποκρισία και με το σκεπτικό σου σκανδάλισε πολλούς. Μην εμμένουμε λοιπόν στα μεγάλα λόγια αλλά στην ουσία του θέματος που απαιτεί ξεκάθαρα και σταράτα λόγια και από τον π.Σαράντη και την Εστία Πατερικών Μελετών και από όλους τους φιλαληθείς υποστηρικτές τους που κόπτονται να τον υπερασπιστούν στο όνομα της αλήθειας αλλά παραβλέπουν τα γεγονότα.
ΔιαγραφήΕ.Α
ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΒΗΜΑ Καλησπέρα
ΔιαγραφήΛέτε ότι: Τώρα, τέσσερα χρόνια μετά, έγινε «μόδα» να βγαίνουν επίσκοποι και ιερείς και να μιλούν πολιτικά,
• Και σας απαντώ ότι ανέκαθεν η Εκκλησία είχε λογο για τα πάντα διότι ως γνωστό η Εκκλησία μας και συγκεκριμένα η Ορθοδοξία μας δεν είναι μονοφυσιτική.
Λέτε ότι: να προτείνουν την ΚΟΙΝΩΝΙΑ σαν λύση στο αδιέξοδο.
• Και σας απαντώ: ποιος γνωρίζει την ΚΟΙΝΩΝΊΑ ως κόμμα έκφρασης; Ενδέχεται ίσως…κάποτε…, αλλά μην αυταπατομαστε δυο είναι τα κόμματα εξουσίας στον τόπο μας από συστάσεως κράτους
Λέτε ότι: η παρουσία του π. Σαράντη Σαράντου στην κοπή της πίτας του ΕΠΑΜ, όπου τους έβγαλε και κήρυγμα για την ανάσταση του Λαζάρου
• Και σας απαντώ: θα απαγορεύσουμε στους ιερείς μας να μιλάνε σε δημόσιες εκδηλώσεις, μη τρελαθούμε, το θεματολόγιο της Εκκλησίας μας είναι τεράστιο.
Λέτε ότι: . μάλλον εννοούσε ότι οι πολιτικοί είναι η πέτρα του μνήματος που πρέπει να αποκυλισθεί από τον κ. Καζάκη
• Και σας απαντώ: μάλλον εννοούσε αυτό, ίσως εννοούσε το άλλο, μα μπορεί να εννοούσε κάποιο διαφορετικό! Αλήθεια γιατί δεν ρωτάτε τον ίδιο τι εννοούσε; Μη κάνετε υποθέσεις και προβληματίζεστε.
Λέτε ότι:…ενώ στην κοπή της πίτας της ΚΟΙΝΩΝΙΑ δεν θεώρησε σκόπιμο να πατήσει!
• Και σας απαντώ… σαν τα μικρά παιδάκια κάνετε, γιατί πήγε σ’ αυτόν και δεν ηρθε σε μένα!
Δεν θα σχολιάσω τα υπόλοιπα, γιατί έχετε ξεφύγει.
Είναι δυνατόν να υπάρχει blog που να λέγεται ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΒΗΜΑ και να γραφεί τέτοια σχόλια για ιερείς; Για οποιονδήποτε ιερέα.
Θα τολμούσα να πω ότι το κείμενο το έχει γράψει…Δωδεκαθειστής σαν τους δεκάδες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και κοιτάμε να τους μαζέψουμε, αλλά η λέξη ΟΡΘΟΔΟΞΟ με φρενάρει.
Αν εμείς που λεγόμαστε της Εκκλησίας, όσο και αν είμαστε, σχολιάζουμε με τέτοιο εμπαθή τρόπο τους ιερείς μας, τι θα κάνουν οι άλλοι που είναι εκτός Εκκλησίας;
Στην τύχη ανακάλυψα το blog σας από ένα προηγούμενο άρθρο σας, δεν φανταζόμουν ότι υπάρχουν τέτοιου είδους blogs που να επιγράφεται και…ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΒΗΜΑ!
Ο διαχειριστής του blog ΨΗΓΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα :
Διαγραφή1. Γράφει ο αδελφός ΨΉΓΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ " Λέτε ότι: Τώρα, τέσσερα χρόνια μετά, έγινε «μόδα» να βγαίνουν επίσκοποι και ιερείς και να μιλούν πολιτικά,
• Και σας απαντώ ότι ανέκαθεν η Εκκλησία είχε λογο για τα πάντα διότι ως γνωστό η Εκκλησία μας και συγκεκριμένα η Ορθοδοξία μας δεν είναι μονοφυσιτική."
Η Εκκλησία σαφώς και οφείλει να έχει λόγο στα πάντα καθότι κάθε στιγμή της ζωής μας άπτεται της πνευματικής μας ζωής. Τον έλεγχο και την τόλμη όμως να μιλήσουν , εκτός από τους Αγίους Πατέρες μας , στα χρόνια μας δυστυχώς λίγοι επίσκοποι και κληρικοί έχουν.Οι περισσότεροι είναι της λογικής ότι η Εκκλησία πρέπει να ενδιαφέρεται να σώζει ψυχές και τίποτα άλλο . Ο π. Βασίλειος ήταν από τους πρώτους κληρικούς , αν όχι ο πρώτος , που ύψωσε την φωνή του με άρθρα του ,με ομιλίες, με συνέδρια που διοργάνωσε και δεν έμεινε στα λόγια αλλά παρακίνησε πνευματικά παιδιά να ασχοληθούν με την πολιτική και έτσι ιδρύθηκε η "Κοινωνία". Ο π. Σαράντης και οι ιδρυτές της Εστιας Πατρεικών Μελετών, αγαπητέ ΨΗΓΜΑΤΑ,ήταν από τους πρώτους που υποστήριξαν ότι η Εκκλησία δεν ασχολείται με την πολιτική. Τώρα τους βλέπουμε να αλλάζουν τακτική και μάλιστα να λένε πως από τους ανθρώπους της Εκκλησίας έχουν αντιδράσεις και πόλεμο , κάτι που και οι ίδιοι έκαναν όταν έμαθαν για την "Κοινωνια" !
Η αλλαγή τους αυτή εκ πρώτης φαίνεται θετική, γιατί τώρα μπορεί να κατάλαβαν ότι δεν είμαστε μονοφυσίτες όπως λένε και έτσι πρέπει να ασχολούμαστε οι χριστιανοί με τα κοινά.Όμως αντί να απευθύνουν στους αδελφούς τους και μαζί να αγωνιστούν , ψάχνονται με τον Καζάκη.
2.Μιλάς για το όνομα και τον χαρακτηρισμό Ορθόδοξο Βήμα, πως αφού ασχολείται με αυτό το θέμα και μάλιστα με ιερείς κάθε άλλο παρά τον τίτλο που φέρει τιμά.Αλήθεια έχεις κάνει τέτοια κριτική και σε ένα ιστολόγιο που και αυτό το πρώτο του συνθετικό είναι το ορθόδοξο αλλά υποστηρίζει τον π, Σαράντη; Όταν έγραφε τα όσα έγραφε για τον π. Βασίλειο, είχες την ίδια ευαισθησία να το ελέγξεις ότι δεν είναι του πνεύματος που δηλώνει το όνομα του;Το ορθόδοξο Βήμα σανιστολόγιο έχει ξεφύγει, ενώ το άλλο επειδή είναι του π. Σαράντη καλώς στέκει και ας προσβάλλει !!!
3.Σαν τα μικρά παιδάκια κάνετε όλοι που χωρίς επιχειρήματα , προσπαθείτε να διαψεύσετε τα γεγονότα , γιατί δεν θέλετε να παραδεχτείτε τα λάθη και να αναλάβετε αντρίκια την ευθύνη των συνεπειών τους.
4.Οι εκτός Εκκλησίας , αναγνωρίζουν το γνήσιο. Την υποκρισία , την διπλοπροσωπία και το φαρισαϊσμό δεν αντέχουν και τους απωθεί και γιαυτό θα δώσουν λόγο όλοι όσοι τα καλλιεργούν στο χώρο της Ορθοδοξίας .
Καλό θα είναι αδελφέ μου,πριν κατακρίνουμε κάποιον ότι δεν είναι ορθόδοξου πνεύματος να εξετάζουμε τον εαυτό μας πρώτα εάν είναι αυτού του πνεύματος, χωρίς όμως να έχουμε δυο μέτρα και δυο σταθμά!
Ε.Α.
Για τη συνεργασία του π. Σαράντη με τον Καζακη (που την ανηγγειλε ο ίδιος ) δεν έχετε κανένα σχόλιο; Όσο για το ποιος ξέρει την ΚΟΙΝΩΝΙΑ ρωτήστε τους 12000 που την ψήφισαν τρεις μήνες μόνο μετά την ίδρυση της.
ΔιαγραφήΑγαπητέ ανώνυμε Ε.Α
ΔιαγραφήΤο σχόλιο που έκανα ήταν επί του κειμένου στο ορθόδοξο βήμα, αλλά βγήκες εσύ να το υπερασπιστείς.
Λοιπόν για να δούμε τι μας λες:
Λες: π. Βασίλειος ήταν από τους πρώτους κληρικούς , αν όχι ο πρώτος , που ύψωσε την φωνή του
Και σου απαντώ: Έχει καμιά σημασία αν ήταν ο πρώτος ή ο δεύτερος ή ακόμη και ο τελευταίος; Αν δεν με απατά η μνήμη μου τα πρωτεία στα θέματα αυτά τα είχε ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, που δεν χαριζόταν σε κανέναν.
Λες: Όμως αντί να απευθύνουν στους αδελφούς τους και μαζί να αγωνιστούν , ψάχνονται με τον Καζάκη.
Και σου απαντώ:Tωρα τι να σου πω, πρέπει να στερήσουμε το δικαίωμα του καθενός και την επιλογή και να τον οδηγήσουμε κατά εκεί που θέλουμε εμείς. Ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να κάνει τις επιλογές του.
Λες: Αλήθεια έχεις κάνει τέτοια κριτική και σε ένα ιστολόγιο που και αυτό το πρώτο του συνθετικό είναι το ορθόδοξο
Και σου απαντώ: Δεν συμφωνώ με καμία κριτική ιδιαίτερα όταν στρέφεται σε ιερείς και για τον λογο αυτό έγραψα στο blog ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΒΗΜΑ προκειμένου να εκφράσω την διαμαρτυρία μου και την δυσαρέσκεια μου.
Για τα σχόλια 3 και 4 δεν θα τα σχολιάσω γιατί είναι ευχές και αρχές που πρέπει να τηρούνται από τον αρθογράφο του κειμένου.
Αυτό να το θέμα να το κλείσετε. Αρκετά έχουμε να κάνουμε με τους πολέμιους της Εκκλησίας, να έχουμε βέλη και από μέσα; Γινόμαστε ρεζίλη ΟΜΑΔΙΚΩΣ!
Καλημέρα ανώνυμε.
ΥΓ. ο ανώνυμος ΕΑ είναι άσχετος με τον σκέτο ανώνυμο που είναι πιο κάτω;
Αδελφέ μου,εγώ μιλώ αναφορικά με την τελευταία τετραετία που που σχολιάζει το κείμενο της ανάρτησης.
ΔιαγραφήΑσφαλώς και δε στερούμε σε κανέναν το δικαίωμα της επιλογής του , ούτε οδηγούμε κανέναν πουθενά. Οφείλει ο καθένας όμως ξεκάθαρα και παλικαρίσια να παραδεχτεί τις επιλογές του και ιδίως όταν είναι Ιερέας . Συγκεκριμένα ο π. Σαράντης και όσοι επίσημα τον στηρίζουν να ξεκαθαρίσουν τι συνεργασία επιδιώκουν με τον Καζάκη που ούτε σε Θεό πιστεύει, ούτε σε πατρίδα;
Την στιγμή που οι Ιερείς μας λειτουργούν σαν πρότυπο , το παράδειγμα που δίνουν είναι να στηρίζουν αντίχριστους και να καθοδηγούν τους χριστιανούς να ψηφίσουν τον άθεο Καζάκη; Κατά τα άλλα πολεμάνε τον οικουμενισμό !!!!!!
Και σε ξαναρωτώ στο ορθόδοξο παρατηρητήριο, όταν έβαζε τις προσβλητικές αναρτήσεις για το ήθος άλλων ιερέων έγραψες ότι κακώς φέρει το όνομα ορθόδοξο;
Η απάντηση σου για τα σχόλια 3 και 4 δείχνουν πως πολέμιοι της Εκκλησίας μας είναι όλοι σαν και σένα που νομίζουν πως μόνο οι άλλοι κάνουν λάθη και ποτέ αυτοί, καλλιεργώντας το φαρισαϊσμό και προτάσσοντας το χριστιανικό ήθος που έχουν.
Υ.Γ. Δεν έχω σχέση ούτε με άλλους σχολιαστές.
Αδελφικά Ε.Α.
Ο Θεός να μας ελεηθεί όλους!
@ Ε Α
ΔιαγραφήΑς κοιτάξουμε εμείς λίγο τον εαυτό μας και μη διασύρουμε παπά- Σαραντηδες και γενικότερα ιερείς αν συνεργάζονται και κατά πόσο συνεργάζονται και μέχρι που πάει η συνεργασία, όπως λέτε, με τον κάθε οικονομικό σχολιαστή όπως είναι ο Καζάκης. Τώρα το περί οικουμενισμου είναι άλλο θέμα, αλλά παρεπιπτωντος ακούγοντας αρκετές φορές τον παπά- Σαράντη από το ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας δεν είναι από αυτούς που χαρίζονται στον Οικουμενισμο.
Αλλού να ψάξετε και άλλους θα βρειτε.
Όσον αφορά εμένα και αυτά που μου καταλογίζεις, ΔΕΝ είμαι πολέμιος της Εκκλησίας, ποτέ δεν έχω κατηγορήσει Ορθόδοξο ιερέα στα δικά μου blogs όπως εδώ βαναύσως κατηγορείτε, ΔΕΝ έχω το αλάθητο, μπορεί να καλλιεργώ προσωπικά το φαρισαϊσμό όπως λές, αλλά ανήκω στην Εκκλησία, είναι κομμάτι μου και είμαι κομμάτι Της και αυτό δεν το κέρδισα, αλλά δόθηκε σε κάθε ορθόδοξο χριστιανό βαπτισμένο και μυρωμένο το δικαίωμα του…ανίκειν.
Καλό βράδυ.
Αγαπητέ Βαγγέλη, είναι ξεκάθαρο ότι ο Π. Σαράντης δεν είναι απλώς ένας Χριστιανός Ορθόδοξος όπως εσύ κι εγώ, οπότε στην περίπτωσή μας θα ήταν σωστή η θέση σου "να σκεπάζουμε τις αμαρτίες των αδελφών μας και να μην τις δημοσιοποιούμε". Εδώ, πρόκειται για έναν Κληρικό που τον γνωρίζουν πάρα πολλοί Χριστιανοί Ορθόδοξοι, τον παρακολουθούν και τον ακολουθούν με εμπιστοσύνη για τη συνέπειά του στην Ορθοδοξία και την Ορθοπραξία και βάσει αυτών των δεδομένων, είχε χρέος απέναντί τους να τους ενημερώσει για "τη συνεργασία που ξεκίνησε με τον κ. Καζάκη, ως Πρόεδρος της Εστίας Πατερικών Μελετών και για τη στήριξη που υποσχέθηκε στο ΕΠΑΜ", όπως πολύ καθαρά ο ίδιος το λέει στο βίντεο... Επίσης, οφείλω να σου πω ότι, προσωπικά, αυτό το βίντεο δεν το παρακολούθησα από το "Ορθόδοξο Βήμα", αλλά από άλλη Ιστοσελίδα "που είχε προλάβει" να το δημοσιεύσει... Δηλαδή, το έμαθα πολύ νωρίτερα. Δεν αναρωτιέσαι, ότι από τη στιγμή "που κυκλοφόρησε" το επίμαχο βίντεο, ήταν επόμενο "να μαθευτεί" όλη αυτή η ιστορία; Και πώς αισθάνθηκαν οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι "που έπιναν νερό" στο όνομα στου Π. Σαράντη; Λοιπόν, αν το δεις λίγο πιο προσεκτικά και ψύχραιμα, δεν φταίει το παραπάνω δημοσίευμα. Το Ο.Β. είχε χρέος να δημοσιεύσει το θέμα, όπως και κάθε ορθόδοξο έντυπο, ιστοχώρος κλπ., που από ιερό χρέος προς τους Χριστιανούς, δημοσιεύουν κατά καιρούς θέσεις Μητροπολιτών "Οικουμενιστικές", "Αιρετίζουσες Μεταπατερικές" κλπ. Συνοψίζω λοιπόν και θεωρώ, ότι οι θέσεις των Πνευματικών Ορθοδόξων Πατέρων σε δημόσια ζητήματα, οφείλουν να είναι ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ, γιατί δεν αφορούν μόνο το άτομό τους, ΑΛΛΑ ΠΛΗΘΟΣ ΨΥΧΩΝ ΠΟΥ "ΚΡΕΜΟΝΤΑΙ" ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΤΡΑΧΗΛΙ ΤΟΥΣ. Και αδυνατώ να πιστέψω ότι ο Π. Σαράντης, ηθελημένα προσπάθησε να αποκρύψει "τη συνεργασία με ον κ. Καζάκη-ΕΠΑΜ" από τους Χριστιανούς Ορθοδόξους. Γιαυτό, αντί να ερμηνεύουμε εμείς "τα πώς και τα γιατί", θεωρώ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, Ο ΙΔΙΟΣ ο Π. Σαράντης ώστε "να μάθουμε όλοι την ΑΛΗΘΕΙΑ που θα ελευθερώσει υμάς και ημάς". ΑΜΗΝ, ΓΕΝΟΙΤΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αγάπη Χριστού.
Προς τα ΨΗΓΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΔιαγραφήΛέτε: «Και σας απαντώ: μάλλον εννοούσε αυτό, ίσως εννοούσε το άλλο, μα μπορεί να εννοούσε κάποιο διαφορετικό! Αλήθεια γιατί δεν ρωτάτε τον ίδιο τι εννοούσε; Μη κάνετε υποθέσεις και προβληματίζεστε».
Ερώτηση δική μου: Εσείς έχετε αναλάβει χρέη συνηγόρου;
Ο π. Σαράντης είτε το θέλουμε είτε όχι, με όλο το σεβασμό που τρέφουμε στο πρόσωπό του, έχει σκανδαλίσει αρκετά, πολλούς πιστούς. Ο Χριστιανός, Ψήγματα Ορθοδοξίας, δεν είναι άβουλο ον που έβαλε το μυαλό του στο ράφι. Κάποτε άκουσα τον μακαριστό π. Αντ. Αλεβιζόπουλο να ρωτάει έναν νέο, δηλ. εάν ο πνευματικός σου σού πει να πας να πέσης στη θάλασσα, εσύ θα πας;
Λοιπόν για να τελειώνουμε αυτήν τη συζήτηση, που σίγουρα βλάπτει την Ορθοδοξία, έχει δημιουργηθεί ένα θέμα. Εάν κρίνει ο π. Σαράντης ότι είναι απαραίτητο να κάνει μια τοποθέτηση, ας την κάνει. Άλλως θα πω ξανά και ολοκληρωμένα: Το πίπτειν ανθρώπινο, το εγείρεσθαι Θεϊκόν και το εμμένειν διαβολικόν. Ας σταματήσουμε εδώ.
Κ.Δ. ( Δηλώνω ότι ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ», ΤΟΝ ΔΕ π.ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΕΧΩ ΔΕΙ ΟΛΟ ΚΙ ΟΛΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ π. ΜΑΡΚΟΥ)
Αγαπητέ ανώνυμε
ΔιαγραφήΛες: Ερώτηση δική μου: Εσείς έχετε αναλάβει χρέη συνηγόρου;
Και απαντώ: δεν έχω αναλάβει συνήγορος κανενός και όπως φαίνεται δεν χρειάζεται κανένα συνήγορο ο π. Σαράντης, κάθε ιερέας του Υψίστου έχει συνήγορο τον Θεό.
Με ενοχλεί η κριτική που γίνεται από το blog ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΒΗΜΑ σε ιερέα συνήθως αυτές τις κριτικές τις βρίσκουμε συχνά - πυκνά για τους ιερείς μας σε blogs που πολεμούν την εκκλησία μας, όπως είναι οι άθεοι και οι Δωδεκαθειστες που έχουν γεμίσει το διαδίκτυο.
Λες: o π. Σαραντης έχει σκανδαλίσει αρκετά, πολλούς πιστούς.
Και σου απαντώ: Τι να σου απαντήσω τώρα; Αλήθεια με αυτά που λες έχεις σχέση με την Εκκλησία ή όχι;
Λες: Άλλως θα πω ξανά και ολοκληρωμένα: Το πίπτειν ανθρώπινο, το εγείρεσθαι Θεϊκόν και το εμμένειν διαβολικόν.
Και σου απαντώ: δίκιο έχεις. Αυτό ισχύει για όλους μας…ανεξαιρέτως!
Λες: για να τελειώνουμε αυτήν τη συζήτηση, που σίγουρα βλάπτει την Ορθοδοξία
Και σου απαντώ: πρώτον βλάπτει εμάς τους ιδίους που κατηγορούμε και κατά δεύτερον η Ορθοδοξία μας δεν βλάπτεται από μικρότητες, απλά δίνουμε στους άλλους αφορμή να μας κατηγορούν.
Σε χαιρετώ ανώνυμε.
Υ.Γ τελικά αυτό το blog γεμάτο από ανώνυμους είναι, βάλτε και κάποιο όνομα για να είναι καλύτερη η διαδικασία των σχολίων.
Με άθεους και δωδεκαθεϊστές έχει γεμίσει και το ΕΠΑΜ, αγαπητέ αδελφέ.Ίσως να μη το ξέρετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για την ανωνυμία, ομιλείτε σαν να σας γνωρίζω. Δεν γνωρίζω το ιστολόγιο στο οποίο είστε διαχειριστής άρα ούτε και εσάς. Μου είστε εξ ίσου ανώνυμος. Σε τέτοιες περιπτώσεις δε η ανωνυμία μπορεί να αποτελεί δικλείδα ασφαλείας. Ίσως, εάν έβαζα το σχόλιο επώνυμα, να έκανα μεγαλύτερη ζημιά. Εν πάση περιπτώσει ζητώ συγγνώμη κι αποχωρώ.
Κ.Δ.
Αγαπητοί αδελφοί αναγνώστες, επειδή οι στιγμές που ζούμε ως Έλληνες αλλά και ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι κοσμοϊστορικές και ο «εχθρός μας» πλέον έχει επιστρατεύσει όλα του τα μέσα, νομίζω ότι δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να διχαζόμαστε μεταξύ μας, επενδύοντας στην προσωπική μας «ιδιοτέλεια και παντογνωσία», διότι γνωρίζουμε πολύ καλά από την μεγάλη ιστορία του Έθνους μας, που οδηγεί αυτό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν πραγματικά πιστεύουμε στο Χριστό, ας προσευχηθούμε όλοι μαζί για ενότητα και ο Κύριος μας θα μας δείξει το δρόμο. Ταπεινά παρακαλώ τους δύο Πατέρες να συναντηθούν, να συζητήσουν εν Χριστώ και να συστήσουν με κοινή τους δήλωση την ενότητα και αλληλοστήριξη των Χριστιανών απέναντι σε ένα κοινό αγαθό στόχο, έτσι ώστε να αποτελέσουν το παράδειγμα και για όλους εμάς, το ταπεινό ποίμνιο της Εκκλησίας του Χριστού. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι, ο Κύριος μας ήρθε στη γη για να σώσει τους αμαρτωλούς και όχι τους δίκαιους και για τον λόγο αυτό συναναστράφηκε πολύ μαζί τους, από αγάπη για τη σωτηρία της ψυχή τους. Επίσης ας μην είμαστε αυστηροί ακόμα και με αυτούς που κάποια στιγμή της ζωής του δήλωσαν Άθεοι, διότι έτσι είναι σας να προκαταβάλουμε τα μέλλοντα, στερώντας τους την ελπίδα να πιστέψουν και να σωθούν.
Ταπεινά ,
Ο δούλος του Θεού, Εμμανουήλ.
Νομίζω ότι ο π.Σαράντης είναι ένα πρόσωπο σεβαστό από όλους και γι αυτό η κίνησή του αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα αφού πολοί πιστοί κρέμπονται, κυριολεκτικα, από τα χείλη του και περιμένουν καθοδήγηση. Δεν κατάλαβα γιατί ο αδελφός σκανδαλίζεται από την κριτική; Ο π.Σαράντης έχει κρίνει κατά καιρούς τους πάντες και τα πάντα, απο Πατριάρχη μέχρι νεωκόρο γιατί λοιπόν πρέπει να μείνει στο απυρόβλητο; Γιατί αποτελεί ιεροκατηγορία όταν ο ίδιος εκτίθεται δημοσίως, όσο πιο δημοσίως γίνεται; Τον τελευταίο καιρό κάνει τα πάντα για να διαδίδει τη γνώμη του σε όλη την υφήλιο γιατί λοιπόν οι κινήσεις του πρέπει να μένουν ακτάκριτες; Ίδρυσε δική του οργάνωση, ο δήθεν αντιοργανωσιακός και πολλές φορές κατακεραυνώσας και αναθεματίσας αυτές, οργάνωσε μαζί με τον Μουλατσιώτη και παλαιοημερολογήτες, οι οποίοι ούτε ιερωσύνη δεν του αναγνωρίζουν, συλλαλητήριο για την κάρτα του πολίτη οενω ταυτοχρόνως μιλά για εκκοσμίκευση, συνεργάζεται με έναν δεδηλωμένο όχι απλώς άθεο αλλά κουμουνστή που σημαίνει αντίχριστο=πολέμιο του χριστιανισμού και του Χριστού για να σώσει την Ελλάδα και κατακεραυνώνει ακόμη και τον Πατράρχη αν τολμήσει να συνεργαστεί σε θέματα φιλανθρωπίας με ετεροδόξους χριστιανούς. Τελικώς αδελφέ μόνον ο π.Σαράντης έχει το δικαίωμα να κρίνει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ βέβαια ότι οι διαφωνίες ημων των πιστών είναι βούτυρο στο ψωμι των ειδωλολατρών όμως αυτο ξεκινά από την στιγμή που ισχυρές προσωπικότητες, όπως ο π.Σαράντης, αποφάσισαν να οργανώσαουν γύρω απο το προσωπό τους ομάδες που εκφράζουν την αλήθεια και να κατακεραυνώνουν όλους τους άλλους. Από τη στιγμή που κάποιοι πίστεψαν ότι είναι απεσταλμένοι του Θεού να σώσουν την Ορθοδοξία. Απο την στιγμή που η Εκκλησία χωριστηκε σε οπάδους του Κηφά, του Απολώ, του Σαράντου, του Βολουδάκη κ.ο.κ.