Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Πρωτο.Βασιλείου Ε.Βολουδάκη,Ο ΓΑΜΟΣ-Κατάργηση των φύλων-Κατάδυση στην ψυχοπαθολογία των δύο φύλων,Εκδόσεις Θυηπόλος,Αθήνα 2010,σελ.80

 Βιβλιοκρισία του Παναγιώτη Νούνη



Οι εκδόσεις Θυηπόλος μας έχουν εκπλήξει με αυτό το εξαιρετικό ψυχογραφικό εγχειρίδιο!Ο αξιόλογος ποιμένας π.Βασίλειος Βολουδάκης με την ποιμαντική εμπειρία του μας περιγράφει με δογματική ακρίβεια την ψυχοπαθολογία των δύο φύλων!

Θεωρώ,ότι αυτό το βιβλιαράκι των 80 σελίδων θα πρέπει να μπει ως σύγγραμμα στις Θεολογικές και Εκκλησιαστικές Σχολές της χώρας μας(και όχι μόνον…),όπως επίσης και εις τις Ψυχιατρικές και Ψυχολογικές αντίστοιχες σχολές!

Στις Θεολογικές σχολές,χρόνια τώρα διδασκόμαστε την κατεξοχήν Ορθόδοξη Ψυχοθεραπεία και ποιμαντική θεραπευτική δια των Πατερικών Συγγραμμάτων και μαθημάτων μας από παραδοσιακούς καλούς καθηγητές μας(όσοι απέμειναν φυσικά…)!

Γιατί άραγε η Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ στο τμήμα της Κοινωνικής Θεολογίας(όπου υπήρξα φοιτητής) δεν διαθέτει ένα εξάμηνο Ποιμαντικής Ψυχολογίας ενώ διαθέτει τέσσερα(4!) εξάμηνα Κοινωνιολογίας(μπαρουφολογίας δλδ.);

Τι καλύτερο έχουμε να μάθουμε δηλαδή από την Κοινωνιολογία που δεν το διαθέτουν τα συγγράμματα των αγίων Πατέρων μας σύγχρονων και παλαιών;

Δέκα εξαιρετικά κεφάλαια μας χαρίζει ο π.Βασίλειος δια να τολμήσουμεν μίαν Θεανθρωποκεντρική βαθυτάτη κατάδυση στην   ψυχοσύνθεση των δύο φύλων!Γράφει σε κάποιο σημείο ο συγγραφέας «Κάθε σοβαρός άνθρωπος συζητητής του θέματος αυτού πρέπει να συνειδητοποιήση ότι η ψυχή είναι εκείνη που κινητοποιεί και δραστηριοποιεί τις εγκεφαλικές και νευρολογικές λειτουργίες του ανθρώπου και όχι το αντίστροφο»(!!!).



Μερικά από τα πολύ σπουδαία θέματα που πραγματεύεται ο π.Βασίλειος είναι:

1)Ο πόλεμος των δύο φύλων

2)Η πτώση των πρωτοπλάστων χώρισε την ανθρωπότητα σε δύο φύλα.

3)Η θεραπευτική του Θεού στα δύο φύλα.

4)Το ψυχογράφημα του Αδάμ και της Εύας.

5) Οδηγίες-«κλειδιά» για την ανδρική και τη γυναικεία ψυχολογία.

6)Το κοιμισμένο συναίσθημα των ανδρών.

7)Δεν είναι τυχαίο το φύλο του κάθε ανθρώπου.

Το τελευταίο ειδικά αυτό κεφάλαιο μου έκανε ιδιαίτερη αίσθηση όταν αναφέρει ο π.Β.:«[…] θα πρέπει να βγεί από το λήθαργο τού φύλου του αγαπώντος την γυναίκα του,ώστε με αυτόν τον τρόπο να αφυπνίση τον κοιμισμένο συναισθηματικό του κόσμο!Αγαπώ τον εαυτό μου σημαίνει αφυπνίζω το ναρκωμένο από τον εγωϊστικό «αυτισμό» συναίσθημά  μου και ενεργώ την αγάπη.[…]».

Απορώ και προβληματίζομαι:Έχω βγεί από το λήθαργο του φύλου μου η ακόμα τυρβάζω περι πολλών άλλων ανούσιων θεμάτων;

Άραγε, αφύπνισα τον συναισθηματικό μου κόσμο ως άνθρωπος ή παραμένω «αυτιστικός» στρουθοκάμηλος;

Αγαπώ τον εαυτό μου ή αγαπώ το Εγώ και το θέλημά Μου; Έχω ενεργοποιήση την αγάπη μέσα στον γάμο μου η αναμένω την Δευτέρα Παρουσία για να το πράξω;


Ευχαριστώ και ευγνωμονώ εκ βάθους καρδίας το πρόσωπο που έκανε τον κόπο να μου το αποστείλει! Αξίζει όλοι μας να το μελετήσουμε και όχι απλά να το διαβάσουμε!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου